Pénzügyi Navigátor Tanácsadó Irodák – Pénzügyi fogyasztóvédelem és pénzügyi tudatosság fejlesztése országszerte

Fontos! A Pénzügyi Navigátor Tanácsadó Irodahálózat egy színtisztán pénzügyi fogyasztóvédelmi tevékenységet végző szervezet. Nincs és soha nem is volt semmilyen fizetős szolgáltatásunk, és semmilyen értékesítői vagy közvetítői tevékenységet nem végzünk! Célunk a lakosság pénzügyi tudatosságának fejlesztése és segítségnyújtás pénzügyi kérdés vagy panasz esetén!

A Pénzügyi Navigátor Tanácsadó Irodahálózat díjmentes, pártatlan pénzügyi fogyasztóvédelmi tanácsadást nyújt. Az Irodahálózat országszerte megyeszékhelyeken érhető el, a jelenleg működő egységekből 7 irodát a Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete (FOME) működtet a Magyar Nemzeti Bank által lefolytatott KBF/090/2018. és KBF/518/2018. számú közbeszerzési eljárása alapján. A többi irodát azonos profillal és szolgáltatással további – pénzügyi fogyasztóvédelem iránt elkötelezett – szervezetek működtetnek. Az összes iroda elérhetősége megtalálható a Magyar Nemzeti Bank fogyasztóvédelmi oldalán, ide kattintva. 

Szolgáltatásunk lényege, hogy ügyfeleink

  • Pénzügyi panasz esetén hatékony segítséget kapjanak;
  • Szerződéskötés előtt pártatlan és szakértő tanácsokat kapjanak bankok, biztosítók, más pénzügyi szolgáltatók esetében;
  • Szükség esetén életviteli, háztartási, gazdálkodási tanácsokat kapjanak;
  • Az adósságproblémákkal küzdők megfelelő információt kapjanak az őket segítő lehetőségekről (beleértve az állami programokat és a szolgáltatói gyakorlatokat, illetve a igényérvényesítési lehetőségeket is) ;
  • Hozzáférhessenek olyan hasznos kiadványokhoz és egyéb információkhoz, amelyek elősegítik a pénzügyileg tudatos döntéseket, és a vitás ügyek, panaszok megoldását. 

Kik fordulhatnak az Irodahálózathoz?

Szolgáltatásainkat első sorban természetes személy fogyasztók vehetik igénybe pénzügyi vállalkozásokkal (bank, biztosító, befektetési vállalkozás, követeléskezelő, stb.), szolgáltatásokkal kapcsolatos kérdések, vitás ügyek esetén.

Milyen szolgáltatást kapnak ügyfeleink?

Célunk a tanácsadás révén a konkrét esetek hatékony és gyors megoldásában történő segédkezés. Az ügyfelet nem képviseljük az eljárásokban, de támogatjuk abban, hogy vitás ügyét gyorsan el tudja intézni.

  • Panasz esetén segítünk a pénzügyi intézménnyel való kapcsolatfelvételben (hatásos és szakszerű panaszlevél elkészítése),
  • Posta készen elkészítjük a Pénzügyi Békéltető Testület eljárásának megindításához szükséges kérelmet,
  • Megírjuk a pénzügyi fogyasztóvédelmi eljárás megindításához szükséges kérelmet.
  • Méltányossági és egyéb kérelmeket készítünk.
  • Szakszerű tanácsot adunk ügyletkötés előtti tájékozódáshoz, illetve a fogyasztóvédelmi jogsértések megoldásához.

Tanácsadóink rendszeres képzéseken vesznek részt, munkájukat folyamatos szakmai kontroll mellett végzik, valamennyien felsőfokú jogi vagy közgazdasági területen szerzett végzettséggel és több éves tapasztalattal rendelkeznek.
Amennyiben az általunk nyújtott szolgáltatással kapcsolatban bármilyen észrevétele van, kérjük jelezze az alábbi elérhetőségek valamelyikén! Ha ügyfélként kíván visszajelzéssel élni az általunk nyújtott szolgáltatással kapcsolatban, azt szintén megteheti a lenti elérhetőségeken, vagy a rövid és anonim ügyfél-elégedettségi kérdőívünk kitöltésével.

Központi elérhetőségek:

Általános információ: 
info@penzugyifogyaszto.hu

www.penzugyifogyaszto.hu

www.facebook.com/penzugyifogyaszto

Adatvédelmi tájékoztató megtekintése

Az irodákat működtető Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesületéről további információt itt olvashat bővebben.

Koordinátor: dr. Kiss-Benedek Damarisz  //  debrecen@penzugyifogyaszto.hu

Kérjük egyedi kérdéssel vagy panasszal keresse közvetlenül irodáinkat!

A Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete által működtetett Pénzügyi Navigátor Tanácsadó Irodák vezetői:

 csapat3